Elköltöztünk
Új Luxura szoláriumok
Márkás felújított szoláriumgépek
Szoláriumkozmetikumok és -kiegészítők kis- és nagykereskedelme
Sunless állószoláriumok
Többéves tapasztalat szoláriumstúdiók kialakításában és üzemeltetésében

Meglévő szolárium stúdióknak

Régen elmúltak már azok az idők, amikor a vidéki kisváros sétálóutcájában, vagy a fővárosi panelház aljában található üzletsoron megnyitó szoláriumstúdió az újdonság varázsának erejével kilométerekről is vonzotta a vendégeket. Egy évtizeddel ezelőtt már valódi verseny volt a szoláriumoztatás piacán és ez napjainkra talán még inkább kiéleződött. Sokan rájöttek arra, hogy ez a szépségipari szolgáltatás nem csupán a mindennapi megélhetést segíti elő, hanem a tulajdonosok anyagi helyzetét is képes hosszútávon pozitívan befolyásolni. Még mindig rentábilis és jó befektetési lehetőség a szoláriumszolgáltatás nyújtása és mind kiegészítő- mind pedig főtevékenységként érdemes vele foglalkozni. Akár még annak is megvan a lehetősége, hogy a szoláriumüzemeltetésből származó bevételből a vállalkozás elindítását követő néhány hónapon belül szalonból kihozott prémiumautóra cseréljük a jól szolgáló korosodó családi igáslovat. Viszont, ha megfelelő lelkiismeretességgel irányítjuk szoláriumsúdiónkat, akkor csak évek múlva ugyan, de megengedhetjük magunknak a hőn áhított autót és/vagy lakást és/vagy nyaralást és itt most minden olvasó helyettesítse be saját vágyálmát szabadon... A szakma tovalibbenő szerencselovagjainak nevét sok elégedetlen illetve póruljárt vendég és kereskedelmi partner emlegeti cseppet sem kedves szavakkal az ajkain. Talán felesleges leírni, hogy a vendéget sem ejtették a fejére és feltűnik neki, ha például vastelepre való berendezésekkel, megfeketedett, vagy „kiterjesztett” üzemórás csövekkel nyújtjuk szolgáltatásunkat.

Mivel Ön a szoláriumozók által kifizetett összegekből él és állja vállalkozása költségeit, ezért soha nem szabad elfelejteni, hogy sikerünk csak vendégeink elégedettségéből táplálkozhat. A vendégelégedettség alakulásában rendkívül sokat számít az alkalmazott kedvessége, kommunikációja és segítőkészsége. Alkalmazotti oldalról viszont ezek csupán elégséges, de nem elegendő feltételei a sikernek. Érdemes elgondolkoznunk azon, hogy hogyan tehetnénk alkalmazottainkat is érdekelté a bevétel növelésében. Rendezhetünk például értékesítési versenyt közöttük, javadalmazhatjuk őket eladásból származó jutalékkal, vagy egyéb nem anyagi juttatásokkal.

Mindig helyezzünk hangsúlyt a gépek, kabinok és az egész helyiség megfelelő tisztántartására, fertőtlenítésére és a helyiségek tisztaságának rendszeres ellenőrzésére! Egy vendég számára nincs is lehangolóbb a kosz és a lepukkantság látványánál. Lehet, de nem érdemes spórolni a speciális fertőtlenítőszereken árán.

Profitunk alakulását jelentősen befolyásolhatják a felügyeleti szervek ellenőrzési során kiszabott bírságok. Hogyan lehet ezeket elkerülni? Fokozottan ügyeljünk a szükséges dokumentációk meglétére a stúdióban! A Munkaügyi Főfelügyelőség ellenőrei bármikor kérhetik bemutatásra az alkalmazott(ak) munkaszerződését, egy hónapra előre megírt beosztását, egészségügyi kiskönyvét. Ügyeljünk, hogy az elérhető helyen tartott Vásárlók Könyve a helyi önkormányzaton hitelesítve legyen, valamint tartsuk a stúdióban a Bérleti szerződésünket, amennyiben bérleményben végezzük tevékenységünket. A fertőtlenítőszerek biztonsági adatlapjait szintén szükséges lesz magunknál tartani, melyeket a vásárlás helyén tudunk kikérni. A NAV ellenőrei általában a pénztárgépnapló töltését és a nyugtaadási kötelezettség teljesülését szokták ellenőrizni. Amennyiben termékekkel – például szoláriumkozmetikumok, üdítőital, egyéb kiegészítők – értékesítésével nem foglalkozik, úgy nem szükséges pénztárgép használata, de kézi számlát ki kell állítani. A nagyobb, több főt foglalkoztató vállalkozásoknál jellemzően tűzvédelmi tervet szükséges készíteni. Mindezek azonban csak általános rendelkezések, az aktuális szabályozásokról a helyileg illetékes szerveknél és hivataloknál lehet érdeklődni. Az információs táblák, feliratok kihelyezése szintén fontos. Ilyenek lehetnek a „18 éven alattiak számára tilos a szoláriumhasználat” illetve „A kabinban hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállalunk” felirat, valamint a bőrtípustáblázat.

Találkozott már az alábbi látvánnyal?

Mi sajnos igen! De ez elkerülhető. Emlékszik Ön például, hogy mikor változtatott utoljára stúdiójának arculatán és megjelenésén? Pedig ez fontos. Fektessünk hangsúlyt a folyamatos megújulásra, ha lehetőségünk engedi, néhány évente cseréljük le gépparkunkat, tegyük mindezt annak tudatában, hogy a konkurencia sem alszik. A fejlődés a hosszú távú siker egyik titka. Nem szükséges feltétlenül költségekbe vernünk magunkat. Akár egyszerűbben is megtehető, mint gondolná: mozgassuk át a bútorokat, alakítsunk a polcrenden, helyezzük át a dísznövényeket!

Fektessen hangsúlyt a marketingkommunikációra! Használja-e Ön például a Facebook-ot? A legtöbb sikeresen működő szolárium stúdió rendkívül aktív tevékenységet folytat a közösségi oldalakon. Ez akár napi 2-3 bejegyzést is jelenthet. De nem szükséges megijedni: a közösségi oldalakon történő jelenlét csupán időt és energiát vesz igénybe, de pénzbe nem kerül. Ugye Ön is hallotta már, hogy „aki nincs fent a Facebookon, az nem is létezik”? És tudta Ön, hogy nem csupán a like-ok számát, hanem a bejegyzések megtekintésének számát is meg tudja nézni statisztikáiban? Ezáltal pedig számszerűsíthető, hogy bejegyzésünk hány látogatónál ért célba. Ne feledkezzünk meg azonban a hagyományos, nyomtatott és audio-vizuális médiában megjelenő hirdetésekről sem.

„Happy hours, keresztértékesítési akciók, kedvezményes bérletek, helyi vagy országos ismertségű hírességekkel történő együttműködés, partnerkapcsolat kialakítása a közeli műkörmössel...” – csak néhány ötlet címszavakban. Legyünk kreatívak, dolgozzunk ki akciókat a nap forgalommentes időszakaira is! Stúdiót bemutató videó a youtube-ra? Miért ne?

A fentiek csupán némi ízelítőt nyújtanak az ötletekből, melyekkel segíteni tudjuk stúdiójának sikerét. Az elmúlt években rengeteg tapasztalatot szereztünk saját stúdióink üzemeltetése és a több száz stúdiótulajdonos partnerünkkel történt beszélgetések által. Ismerjük a jelenlegi piacon előforduló problémákat és nehézségeket, de ezekre kész megoldásokkal tudunk szolgálni.

Emellett kiemelten fontosnak tartjuk a szoláriumüzemeltetők és alkalmazottaik képzését, ezért az évről-évre megrendezésre kerülő Sun System Training Day ezt a célt szolgálja. Meghívott külföldi és hazai vendégek érdekes előadásai, újdonságok bemutatása, vásárlási lehetőség kiemelt kedvezményekkel, nyereményjáték és garantált jó hangulat – erre számíthat, ha eljön. Iratkozzon fel hírlevelünkre és nem marad le semmiről!